Thule ProRide 598: nová generace toho nejlepšího nosiče kol


4 minut čtení

Spousta vylepšení dělá 598 ještě univerzálnějším.
Nástupce oblíbeného 591 je tady. Seznamte se s nosičem kol Thule ProRide 598. Najdete v něm kvalitu a zkušenosti značky Thule, vlastnosti jeho předchůdce – bezkonkurenčně nejprodávanějšího Thule ProRide 591, poslední trendy i různorodost v designu jízdních kol. Na první pohled se jedná o jednoduché zařízení a je velmi podobné 591. Ve skutečnosti má však spoustu vylepšení, která ho dělají ještě užitečnějším a univerzálnějším. [caption id='attachment_6738' align='alignnone' width='633']V článku se zaměříme na všechny inovace, které 598 nabízí V článku se zaměříme na všechny inovace, které 598 nabízí[/caption] V prvé řadě nemá problém přizpůsobit se různým rámům, šířkám konstrukčních trubek, ani velikosti kol či tloušťce plášťů. S odpovídajícím adaptérem si poradí i s extrémními specialitami, jako je fatbike.

Video: Náš SuperSporťák se na 598 podíval zblízka

Nakládání kola do nosiče je velice pohodlné. Stačí jen zvednout rameno držáku a kolo do něj vložit. Díky větší a prodloužené spodní čelisti držáku je kolo stabilní hned po vložení do stojanu. Takže nehrozí, že by mohlo před utažením spadnout, a navíc máte na další manipulaci volné obě ruce. [caption id='attachment_6668' align='alignnone' width='633']Větší a prodloužené spodní čelisti držáku zajišťují stabilitu hned po vložení do stojanu Větší a prodloužené spodní čelisti držáku zajišťují stabilitu hned po vložení do stojanu[/caption] Kolo v nosiči zajistíte utažením vylepšené otočné růžice. Ta má nově omezovač momentu utažení, které zajišťuje optimální sevření čelistí držáku silou 7 NM. Rám kola je pevně uchycen a zároveň se eliminuje jeho poškození přílišným utažením. Správný moment utažení jednoduše poznáte podle toho, že se utahovací růžice se zřetelným cvaknutím protočí. [caption id='attachment_6667' align='alignnone' width='633']Růžice s omezovačem momentu utažení garantuje optimální sevření čelistí držáku Růžice s omezovačem momentu utažení garantuje optimální sevření čelistí držáku[/caption] Sevření je pevné a zároveň šetrné, takže se nemusíte bát poškození drahého rámu kola, poškrábání laku nebo deformace bowdenu atp. Čelisti jsou totiž opatřeny speciální pružnou výstelkou, která se přizpůsobí tvaru rámu kola a rovnoměrně rozloží tlak. Pro extrémně citlivé karbonové rámy kol doporučujeme navíc i speciální chránič karbonového rámu Thule 984. [caption id='attachment_6669' align='alignnone' width='633']Čelisti se speciální pružnou výstelkou, která se přizpůsobí tvaru rámu kola Čelisti se speciální pružnou výstelkou, která se přizpůsobí tvaru rámu kola[/caption] Pro dokonalé zajištění zbývá už jen utáhnout upevňovací pásky přes kola. U nosiče Thule ProRide 598 jsou nově vedeny diagonálně přes ráfek. Není problém obepnout ani velká kola s širokými plášti a gumová výstelka pásku tak má větší styčnou plochu s kolem, které je opravdu pevně uchyceno. [caption id='attachment_6665' align='alignnone' width='633']U 598 jsou upevňovací pásky vedeny diagonálně přes ráfek U 598 jsou upevňovací pásky vedeny diagonálně přes ráfek[/caption] Rychlouvolňovací přezky na páscích jsou navíc vybaveny ráčnou, se kterou pásky utáhnete velmi jednoduše a v porovnání s běžnými řemínky nepotřebujete tolik síly. [caption id='attachment_6666' align='alignnone' width='633']Díky ráčně pásky utáhnete bez větší námahy Díky ráčně pásky utáhnete bez větší námahy[/caption] Chcete mít nosič kol na levé či pravé straně vozidla? Doposud bylo přehození ovládacího prvku s ramenem držáku z jedné strany na druhou komplikované, zdlouhavé a potřebovali jste k němu nářadí. U 598 to zvládnete za pár vteřin a bude vám stačit jen klíč od auta, který máte beztak u sebe. Stačí odemknout dvě pojistky na spodní straně ovládacího prvku nosiče, přehodit celý usazovací systém s ramenem držáku na požadovanou stranu nosiče a opět pojistky zamknout. [caption id='attachment_6671' align='alignnone' width='633']Přehození ovládacího prvku s ramenem držáku z jedné strany na druhou zabere pár vteřin Přehození ovládacího prvku s ramenem držáku z jedné strany na druhou zabere pár vteřin[/caption] Nakládání a přeprava moderních kol je díky němu maximálně pohodlná a bezpečná. Ušetříte spoustu času, který místo složitého montování můžete trávit na kole.  

Starší články

  • 10 tipů pro tenisty, kteří začínají koketovat s padelem

    10 tipů pro tenisty, kteří začínají koketovat s padelem

  • Cukry a sacharidy: Co je co a proč je potřebuješ?

    Cukry a sacharidy: Co je co a proč je potřebuješ?

  • RECENZE: CCM JetSpeed FT8 Pro – hokejka pro každou srandu

    RECENZE: CCM JetSpeed FT8 Pro – hokejka pro každou srandu

  • RECENZE: Brooks Ghost 16 – diesel, který nezklame (ale ani nenadchne)

    RECENZE: Brooks Ghost 16 – diesel, který nezklame (ale ani nenadchne)

  • Jak zvládnout výmoly, kořeny a zatáčky na koloběžce bez rozbitých zubů

    Jak zvládnout výmoly, kořeny a zatáčky na koloběžce bez rozbitých zubů

  • RECENZE: Salomon Aero Glide 3 – tak trochu jiné objemovky

    RECENZE: Salomon Aero Glide 3 – tak trochu jiné objemovky

  • Jak hrát volej v padelu – tipy na techniku, taktiku i reakci na rychlé míče

    Jak hrát volej v padelu – tipy na techniku, taktiku i reakci na rychlé míče

  • RECENZE: Tenisové rakety Yonex EZONE 2025 – samet a síla, co odpouští chyby

    RECENZE: Tenisové rakety Yonex EZONE 2025 – samet a síla, co odpouští chyby

  • Avokádo: Z čeho se skládá a proč jej zahrnout do jídelníčku?

    Avokádo: Z čeho se skládá a proč jej zahrnout do jídelníčku?

  • RECENZE: Hokejka CCM VIZION – víc kontroly v ruce, víc rychlosti na ledě

    RECENZE: Hokejka CCM VIZION – víc kontroly v ruce, víc rychlosti na ledě

  • Vše o kreatinu: Co to je, jak jej užívat a jaká jsou rizika?

    Vše o kreatinu: Co to je, jak jej užívat a jaká jsou rizika?

  • Jaké boty na koloběžku? Výběr, na kterém záleží víc, než si myslíš

    Jaké boty na koloběžku? Výběr, na kterém záleží víc, než si myslíš

  • RECENZE: Inov-8 Trailtalon Speed – lehké a hbité drápy pro technický terén

    RECENZE: Inov-8 Trailtalon Speed – lehké a hbité drápy pro technický terén

  • Jak být správný klikař: Typy kliků a jak na ně

    Jak být správný klikař: Typy kliků a jak na ně

  • Gym a padel: Co máš cvičit, abys byl lepší na kurtu

    Gym a padel: Co máš cvičit, abys byl lepší na kurtu