bekhend (backhand) = úder hraný pravákem z levé strany (tzv. hřbetový), levákem z pravé strany
dwell time = doba výdrže míče na raketě (jak dlouho se míč dotýká výpletu při dopadu)
„forgiving“ raketa = raketa, která nepřenáší zejména nežádoucí odezvy míče
forhend (forehand) = úder hraný pravákem z pravé strany (tzv. dlaňový), levákem z levé strany
halfvolej = úder, při němž se míč hraje bezprostředně po odrazu od země
horní faleš = míč se ve vzduchu otáčí kolem podélné osy shora dolů
hybridní výplety = kombinace jakýchkoliv dvou druhů výpletu – jeden na hlavní část a druhý na křížení. Nejčastějšími hybridními výplety jsou kevlarové hybridy, které jsou kombinací odolného kevlaru (vyrábí se z něj neprůstřelné vesty) a nylonu. Hodí se jako poslední pomoc pro ty, kterým věčně praská výplet. Velmi doporučujeme nejprve vyzkoušet silnější nylonová vlákna nebo polyesterové výplety, než přejdete ke kevlarovým hybridům a jejich příliš velké tuhosti a nedostatku zesílení.
kontrola = hráč je schopen přesněji ovlivnit, kontrolovat umístění míče
liftovaný úder = úder se silnou horní falší. Raketa je vedena hodně pod míč. Dráha letu míče i odskoku je silně vypouklá
lob = úder hraný do takové výše, aby přelétl soupeře, který je v postavení blízko u sítě.
nabíhané údery = údery, při nichž hráč nepřerušuje svůj pohyb zastavením, ale provádí je za plynulého běhu
obranný lob = úder zahraný do značné výšky tak, aby hráč, který jej zahrál, měl dostatek času zaujmout správné postavení
odrazová pružnost = termín užívaný k popisu, jak výplet reaguje na podněty. Je podobný jako elasticita, více pružný výplet více reaguje a je živější, pokud má míč dostatečnou rychlost a zesílení. Odborněji, odrazová pružnost vyjadřuje rychlost, s jakou se výplet vrátí do své původní pozice poté co kontaktoval míč. Po nějaké době ztrácí výplet svou pružnost a do míče přechází méně energie. Tato ztráta pružnosti se někdy označuje, že „výplet hraje jako mrtvý“.
ohebnost = pružnost. Může se týkat jak rámu rakety, tak výpletu.
podání = úder, kterým se zahajuje závodní hra, provádí se udeřením míče nad hlavou po nadhozu, pohybem shora dolů
přímý úder = úder hraný bez falše, dráha letu je plochá, téměř přímočará
ritern (return) = příjem a odehrání míče po soupeřově podání
slajs (slice) = druh řezaného úderu, při němž je plocha rakety ještě více otevřená (svírá se zemí úhel menší než 45°). Kromě spodní falše je míči obvykle udělena ještě faleš boční, takže míč odskakuje nízko a stranou
smeč = úder provedený nad hlavou, směřuje shora dolů a je obvykle vedený značnou silou
současné pnutí výpletu = je napnutí v nové raketě, které je většinou vždy menší než doporučené napnutí výpletu. Je to způsobeno tím, že výplet předtím relaxuje a tvaruje se.
spodní faleš = míč se ve vzduchu otáčí kolem podélné osy zespoda nahoru
stabilita = raketa je stabilní, pokud se nevykrucuje z ruky při dopadu míče mimo ideální úderovou plochu
stopbal (stopball) = úder se silnou spodní falší dopadající na soupeřovu polovinu v blízkosti sítě
stopvolej (stopvolley) = stopbal provedený přímo z voleje
sweetspot = ideální úderová plocha rakety
tuhost ve zkrutu = schopnost rámu snést nárazy míče u okraje hlavy rakety. Je důležitá pro kontrolu míče a komfort při zásahu míče mimo střed
útočný lob = úder, jímž je soupeř přehozen v poměrně malé výšce a po němž hráč, který jej zahrál, postupuje k síti
volej = úder hraný dříve než míč dopadne na dvorec
vyvážení = ukazuje, kam je více přesunuta váha rakety (do hlavy, doprostřed, do ruky)
zesílení (síla) = umožňuje zvýšit rychlost míče při odehrání